דיאטה ותהליך הרזיה

בסופו של דבר. הכל תלוי בנו. אם נהיה עקביים, אבל לא פאנאטיים. אם נהיה נחושים אבל קשובים לעצמנו. אם נלמד מטעויות שלנו ונדע גם לבקש עזרה – נצליח לבצע את השינוי לו אנו שואפים. כמה עקרונות שיסייעו לנו להתמיד.

מוטיבציה: עלינו לשאול את עצמנו מדוע אנו רוצים לרדת במשקל, איך אנחנו מתכוונים לעשות דיאטה ולשמור על תזונה נכונה. מה ייצא לנו מהירידה במשקל ומהי המטרה שאנו שואפים אליה. חשוב שהסיבה תהייה משמעותית כדי שנתאמץ ונגיע לתוצאות.מוטיבציה יכולה לצמוח מתסכול וקושי בחיים, כמו גם מאירועים משמחים ומניסיון לתקן ולשפר איכות חיים.

דיאטה, הרזיה וירידה במשקלמשקל יעד: מומלץ לצפות לירידה של כ-5%-10% ממשקלנו ולשאוף להשיג יעדים אלו בטווחים קצרים. הצבת יעד הורדה בלתי אפשרי לזמן קצר, הופכת לאחד המכשולים הגדולים ביותר בתהליך השינוי.רצוי שהיעד המרכזי בתהליך הירידה במשקל יהיה להרגיש טוב, להראות טוב בבגדים ולהיות קליל בפעילויות היומיומיות. כאשר אלו המטרות שלנו, הורדת המשקל היא אינה המטרה – אלא האמצעי להשגת המטרה האמיתית שלנו והיא להרגיש טוב עם עצמנו.

ציפיות: לא מומלץ לצפות לירידה מהירה במשקל. חשוב יותר ללמוד לשלוט באכילה ולשנות הרגלי תזונה והרגלי חיים ועל ידי כך להגיע גם לירידה במשקל.כגודל הציפיות כך גודל האכזבות וכאשר מתאכזבים, סיכוי גבוה שהתהליך החיובי יפסק.

התאמה אישית: עלינו להתאים את מסגרת השינוי לעצמנו, לסדר היום שלנו, לטעמים שלנו ולהרגלים שלנו – ולא לצפות שכל מסגרת עליה קראנו בעיתון או שמענו מחברה, תתאים לנו.

לקיחת אחריות: עלינו לקחת אחריות אישית כדי להגיע לשינוי ולא לזרוק את האחריות על אחרים כגון משפחה, בן זוג, חברים, עבודה וכו'.

התמדה: עלינו להתמיד בתהליך השינוי ולהבין שהחיים הם דינאמיים. מותר שיהיו חריגות ומעידות, במיוחד בתקופת אירועים, חגים או קשיים אישיים. זה בסדר. לא קרה כלום. היו סבלניים ואל תכעסו על עצמכם. אל תיכנעו לתסכול או לאכזבה. החכמה היא לחזור למסגרת ולהמשיך בשגרה הבריאה.

תמיכה משפחתית: כל תהליך של שינוי דורש תמיכה וחיזוק. כדאי להקדיש מחשבה לשאלה את מי מהמשפחה או החברים אנו רוצים לשתף. מי יהיה זה שיספק לנו את התמיכה, הסיוע ועזרה להם נזדקק. מילה טובה ברגע הנכון, יכולה לעצור אותנו ממעידה.

אמונה ביכולתנו: לפעמים קלישאות נכונות. עלינו להבין ש"אין דבר העומד בפני הרצון". אמונה ביכולתנו תיתן לנו אנרגיות חיוביות להצלחה בתהליך.אם לא הצלחנו בעבר, כדאי לנו ללמוד ולהסיק מסקנות ממעידות קודמות, למען הצלחתנו בהווה ובעתיד.מצליחנים אמיתיים מסוגלים לנתח את הסיבה לכל קושי, ללמוד ממנה, להמשיך ולהתקדם הלאה להצלחה הבאה.

למידע על סוגי דיאטות ודיאטות מומלצות מתוך ויקיפדיה לחצו כאן