שחיית תינוקות – חוויה בריאה לתינוק

שחיית תינוקות מאפשרת לתינוקות ולהוריהם לחוות את הטעם והיופי הגלומים במים, את היותם סביבה נעימה, חמימה, מרעננת. ככל שמרגילים תינוק למים בגיל מוקדם יותר, כך לא זה בלבד שלא יחשוש מהם אלא ישמח לקראתם. יתרונותיה של שחיית תינוקות רבים: היא מסייעת לפעילותם המוטורית , לשיפור הקואורדינציה, לייצוב שיווי משקל, לפיתוח מערכת הנשימה, לחיזוק חגורת הכתפיים, השרירים ומערכת השלד,לגמישות הגוף ובעיקר – היא פעילות מהנה וחוייתית.

חוג השחייה המתבצע בנוכחות ההורה מחזקת את הקשר בינו ובין התינוק, אשר חש מוגן ובטוח במחיצת דמות מוכרת. בד בבד עם רכישת הכישורים ופיתוח היכולות, התינוק מחזק את הביטחון העצמי שלו. הוא חווה תחושה של מסוגלות, הצלחה ויכולת לימוד. בסביבה שיש בה גירויים חושיים וחזותיים, כשברקע מוזיקה נעימה, הסביבה משדרת לתינוק שהוא אהוב ורצוי. אין ספק כי רכישת יכולת שחייה בגיל צעיר מאוד מסייעת לתינוק לגדול כילד בטוח בעצמו.

דברים שחשוב לברר לפני שמכניסים את התינוק למי הבריכה

1. שהמים נקיים ומחוטאים ללא תוספת כימיקלים, העלולים- חלילה, לצרוב את העיניים ולגרות את העור, וללא ריחות לוואיו; מים העומדים בתקני האיכות המחייבים שקיימת בהם סירקולציה המבטיחה את החלפתם התכופה.

2. שהבריכה עומדת בתקני הבטיחות המחמירים.

3. שהטמפרטורה של המים נעימה וחמימה.

4. שהמלתחות נוחות, כוללות משטח החתלה, חדר הנקה ועוד.

5. שצוות המדריכים הם אנשי מקצוע שהוכשרו והוסמכו ללימוד שחייה לתינוקות.

6. שלבעלי הבריכה יש רישיון מפעיל מוסמך מטעם משרד הבריאות.

ייתכן כי עצם המחשבה על הכנסת תינוק בן חודשים אחדים בלבד לבריכת שחייה נראית למי מכם הזויה ומופרכת, אבל הוריהם של תינוקות רבים, שהתנסו בלימוד שחייה לתינוקם וחוו עמו את ההנאה העצומה הגלומה בה עשויים להיות עדים ולשמש ממליצים על הברכה והתועלת הרבות הכרוכות בפעילות זו